2011-01-19

Det har varit en låååång dag! För en gångs skull steg jag upp tidigt för idag var jag med Sofia i skolan på förmiddagen. Förra veckan pratade jag med Svetlana och Brian om mina funderingar kring skolan till hösten. Svetlana fixade därför så att jag kunde vara med Sofia i skolan.

Innan skolan började mötte jag Sasha i korridoren. Hon sprng fram och gav mig en bamsekram. När hon gick vidare mot sitt klassrum hörde jag henne säga "det var Sandra som jag berättade om, min syster" :)

Sofias klass ritade, skrev och berättade vad dem hade gjort i helgen, läste i böcker och hade stavningsövnignar. Det påminde mig om hur roligt och bra jag trivdes när jag praktiserade/jobbade på min gamla skola förra hösten. Nu har jag lite att tänka på inför april då jag ska söka skolan. Jag kan säga så mycket som att tankarna har ändrats på det här året borta i USA.

Nu har precis Josefin åkt hem. Vi har ätit "svenskasmörgåsar", jordgubbar och tittat på film. Myspys!  

Sofia i skolan

Sofia ritade en bild till mig idag. Det är min familj + Sofia som är au pair

Kommentarer
Postat av: Carina

Vad gulligt sagt av Sasha och fint ritat av Sofia!!!

2011-01-20 @ 14:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0