2010-09-06

Sista dagen i Kanada. Jag måste säga att jag gillar Kanada. Det påminner lite om Sverige. Och det var så skönt att äntligen få "frisk luft". Vi lämnade landet tidigt på morgonen för att se Niagarafallen från den amerikanska sidan. Vilket ingen av oss visste om från början. Trevlig överraskning! Den amerikanska sidan var nog häftigare men den kanadensiska sidan hade finare utsikt. Denna gången såg vi "stupet" och vi kom närmare vattenfallen.

Vi åkte vidare mot "Corning museum of glass". Där vi fick se hur man gjorde glas. Vi var inte särskillt positiva men det var bättre än förväntat.

Vi hade lite kaos i bussen på vägen hem. Det var ett par som vägrade betala 18 dollar var till busschaffören och guiden. Jag tyckte så synd om guiden som stod där och bad om att få pengarna. Jag vet inte hur länge dem tjabbade men det var nog närmare en timme. Kvinnan ville betala men mannen vägrade låta henne göra det. Sjukt! Det var inte mycket pengar det handlade om och kostnaden ingick i hela betalningen.

Jag tror vi åkte buss sammanlagt över 12 timmar igår. Vi var framme i New York vid nio på kvällen. Vi slängde oss efter en taxi direkt och kom precis på bussen som skulle till Philadelphia. Vi hade tur hela resan!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0