2010-10-23

Var ska jag börja? Kan först och främst berätta vad som hände igår kväll.. klantiga som vi är. Efter några timmar ute märker jag att mina sköna, varma skor som jag har på mig är innetofflor?!! Hur dum är inte jag som inte har märkt något innan. Och så har vi Andréa, hon trillade ner för sin trappa igår när jag skulle åka hem på kvällen med en kökskniv i handen! Kunde slutat illa det där.

 

Idag fick jag post från Gustav med bland annat Alvestas hockey katalog och på tal om hockey så var jag och såg min första NHL match idag. Jag åkte till Concord mall där Elin hämtade upp mig. Vi åt lite svenskt på IKEA innan vi åkte vidare till arenan i Philly. Vilken upplevelse! Jag måste ha något att skryta om till min familj som för tillfället befinner sig i Thailand. Inte alla som får ”give me fivea” med alla Torontospelare i NHL. Jag och Elin ställde oss så långt fram vi kunde för att kunna ta bra bilder när spelarna åkte ut på isen. Det var jag, Elin och alla småkillar. Vi märkte att det var tre svenskar som spelade i Toronto, så det var kul. Jag höll ju självklart på Philadelphia Flyers men jag sa att gör någon svensk mål så gör det ingenting. Det första jag säger när matchen börjar: Ååhhh kolla! Svensken har bollen!!!  Jag har fortfarande lite svårt för det där med boll och puck.


Matchen slutade 5-2 till Flyers. Jag hade en kanon bra dag! Tack så mycket Elin för att jag fick följa med :) Jag är tillbaka om 1,5 vecka igen för att se när Flyers möter Rangers.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0