2010-05-23

Idag tog jag mig äntligen till affären och köpte en väska till min systemkamera, ett par nya hörlurar till min ipod och plast blommor till mitt rum. Jag har verken haft tid eller lust innan.

Jag och Jessica hade bestämt oss för att åka till IKEA idag. Jag behövde köpa kaviar och var sugen på svenskmat! Vägen till IKEA var lite svår att förstå sig på. Jag får tacka min bästa vän gpsen.

Inne på IKEA satte vi oss först i ett kök och kände oss som hemma. Det kändes som Älmhult, Småland, Sverige:)
Jag fick lust att flytta hemifrån och få inreda min nya lägenhet. Jag plockade på mig en kaffemugg och en ram. Det är inte någon mening att köpa en massa saker eftersom att jag ändå inte kan ta med det hem. Jag ville mest dit för att äta och köpa mat.


Efter att jag och Jessica hade proppat i oss en massa fick vi båda ont i magen. Jag har problem med mjölken och Jessicas mage vet vi inte vad det är för fel på. Det blev så illa att vi fick åka hem. Jag hoppas det blir bättre för henne när hon kommer hem till Sverige.


I bilen kände sig Jessica bättre så vi bestämde oss för att titta på en film. Vi satt över en timme och sökte på olika filmer. Tillslut kom vi fram till att vi skulle hem till mig och hämta the Notebook eftersom att Jessica inte hade sett den filmen!?! Det blev en riktigt kanon dag :)


I köket på IKEA

Dalahäst

Min mat

Jag i "Stockholm"

Svensk mat

Saknade dock frödinges kladdkaka

Filmkväll med massa mat, te, melon och körsbär


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0