2010-05-21

Idag har jag varit så gott som ledig. Jag fick lite sovmorgon och hela förmiddagen var jag och Sofia med Brian och barnens farfar i köket och pratade. Jag kände inte att jag vill dra iväg Sofia och göra något annat, eftersom att hon inte träffar sin farfar särskilt ofta. På eftermiddagen fick jag vara ledig för att dem båda skulle spendera tid med barnen.


Så när Sofia åkte till skolan satte jag mig ute i solen. Hoppas det fina vädret håller i sig. Som jag brukar säga här: Det känns som man är utomlands! Åkte förbi gymmet en runda också. Det har inte blivit så mycket träning denna veckan eftersom att barnen var lediga i tisdags och i onsdags var jag hos frisören.

Vad har annars hänt idag..? Jag fick post från Cecilia Lindh! Fick ett grattis kort från familjen Lindh och ett från Cissi och Peter. Jag fick också en tidning och ett par örhängen. Tack! Jag älskar att få post :)

På kvällen åkte jag med familjen och åt på italiensk restaurang. Jag tog två piller för att jag inte skulle må dåligt av mjölken i maten, men det hjälpte inte. Jag fick jätte ont och magen svällde upp. Det såg ut som jag var gravid! Magen blev i alla fall lite bättre under kvällen så jag åkte hem till Andréa och tittade på film med henne och Johan. Vi såg på Message in a bottle. Jag tyckte om filmen och satt och skrattade. Jag började undra varför ingen annan tyckte filmen var rolig och vänder mig om och ser att dem båda sitter och sover! Som vanligt.. Nästa gång får vi väl se en actionfilm men då lär väl jag somna.

Nästa helg ska jag och Andréa antagligen åka med några amerikanare till North Carolina. En tjej som Andréa känner genom kyrkan har hyrt ett hus (vid stranden?). Det blir en liten trip från fredag till måndag. Frågan är om jag kan vara ledig på fredagen, jag ska prata lite med mina värdföräldrar om det. På måndagen är det memorial day så då är jag ledig.

Sasha har pratat om att hon vill jobba som nanny när hon blir äldre. Jag föreslog att hon kunde komma till Sverige och jobba som au pair hos mig. Så nu har vi planerat in att Sasha ska vara hos mig först och sedan ville Sofia också åka och jobba hos mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0