2010-03-20

Även idag har vi underbart väder, ligger nog runt 20 grader. Man behövde inte ha någon jacka och jag hade till och med flippfloppskor på mig. Jag är nöjd :) Jag startade morgonen med att prata med familjen där hemma. Tur att det finns skype! Ikväll blir det att prata med Gustav :D

Vi har spenderat hela dagen ute. Barnen tog på sig sina Sverige tröjor, Sverige armband och jag tog på mig mina för att sedan spela fotboll i trädgården. Vi åkte in till stan i West Chester för lunch, jag tog en greksallad och den var nästan lika god som salladen igår :) Jag och Svetlana har gått och storhandlat inför veckan och nu ska vi fixa i ordning för ikväll när vi ska grilla :D Det känns härligt att våren är här. Jag vet dock att det kommer bli lite sämre väder nästa vecka, så vi får passa på att njuta nu :)

Imorgon ska vi ha "möte" med andra au pairer i området, vi ska bowla och äta pizza. Det ska bli kul att träffa andra au pairer i närheten av mig, inga svenskar förtillfället, däremot många tyskar har jag hört!

Lite bilder från dagen


Sofia Sandra Sasha


Sasha och Sofia


Kommentarer
Postat av: Pauline

Gud vad söta! Du verkar ha det jättebra, vad roligt för dig!:)

2010-03-20 @ 22:37:40
Postat av: Sofia Trollhättan

Gud vad jag beundrar dej Sandra! Härligt att det gått så bra! Följer dig med spänning! Bamsekramar från oss i Trollhättan!

2010-03-20 @ 22:46:43
Postat av: Carina o Jörgen

Vilka söta tjejer! Tröjorna passade ju jätte bra:-) Kram

2010-03-21 @ 14:13:04
Postat av: Veronika

Hej! Hur gamla är tjejerna du tar hand om? Och hur många matchningar tog det innan du hittade din nuvarande familj? Jag vill åka med SI till sommaren, ska ansöka hos CC nu oxå för att öka chanserna! Åker du med CC?

2010-03-24 @ 17:05:45
URL: http://veronikamariagabriella.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hejsan! Såg ett inlägg du gjort där du nämnde att du bor i west Chester. Inte så långt från mig, runt 20 min om googlemap talar sanning ^^



Såg att du inte varit här så långe, men du verkar ha det bra? Jag kom till min familj 8:e januari och har med haft lite svårt att hitta svenskar. En i min LCC grupp åkte hem för nån månad sen och nu åker 2 till kommande månad och månaden efter det. Och visst är det lite speciellt med svenskar, även om det är kul att träffa andra nationaliteter med.



Blev en ganska lång kommentar om inget egentligen, men var bara tvungen att kommentera när jag såg att du faktiskt bor här i krokarna!



(och som förvarning vet jag att min blogg inte har varit den roligaste det senaste, men det har inte blivit så mkt skrivande....!)

2010-03-30 @ 02:17:34
URL: http://livetiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0