2010-03-15 FORTSÄTTNING 2


Jag sov som en stock genom den nästan nio timmars flygresa. Väl framme på flygplatsen fick vi stå i kö i över en timme för att visa upp alla papper och visum. Så väskorna väntade på bandet när vi var klara. Bussresan från flygplatsen till skolan tog en timme. Jag försökte hålla mig vaken för att se mig omkring men jag orkade inte länge.

Jag fick en nyckel till ett rum och jag visste att jag skulle få bo med någon från ett annat land. När jag öppnade dörren låg det en tjej där inne och sov och stackaren blev livrädd när hon hörde mig och skrek till. Tjejen var från Colombia. Jag försöker prata engelska med henne men hon förstår knappt någonting, lite jobbigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0