2010-06-24

BAD DAY!

Idag på morgonen fick vi ha en diskussion om att lära sig att lyssna. Jag ska inte behöva upprepa mig fyra gånger innan dem ska förstå att jag menar allvar. Det har även varit mycket prat på senaste om listorna jag har gjort om hur barnen har uppfört sig varje dag. Om dem har lyssnat, använt bad words osv. Barnen verkar tro att jag har listorna för att trycka ner dem. Så jag fick berätta att jag faktiskt är där för att hjälpa dem inte för att vara elak. De ville hämnas och göra en likadan lista till mig. Men jag sa att jag har redan lärt mig att man inte ska slåss, att man inte ska svära, inte kasta saker och att man ska lyssna när någon annan pratar.

På eftermiddagen hade barnen en playdate. När vi kom till huset var det fullt med barn och mammor. Barnen sprang iväg och lekte och där stod jag med alla hemmafruar som pratade om var dem har köpt sina möbler och skvallrade om "det nyaste". Där stod jag och hade ingenting att säga. Jag kunde inte ett enda märke dem pratade om eller affärer. Jag hade ju kunnat berätta om IKEA eller något men det tänkte jag inte på. Och jag hade då inget skvaller. Så där stod jag och kände mig dum i sådär en timme. Därefter såg vi att det började mörkna på himlen och någon minut efter började det ösregna. Och då menar jag inte ösregn som i Sverige utan så mycket värre. Det började åska och vinden blåste så träd hamnade på marken.

När vi tillslut kom hem hade dörren blåst upp. Jag har haft lite problem med att stänga den. Så det var vatten i hallen. Jag fick börja torka. När jag väl var klar märkte jag att strömmen hade gått. Jippie!

På kvällen åkte jag, Andréa och Jonas till IKEA för att handla mat till midsommar. Härligt att få komma iväg från all otur jag hade haft under dagen.

När vi väl kom hem igen hade vi fortfarande ingen ström. Brian och Svetlana gick runt med ljus för att kunna se. Det var bara att försöka gå och lägga sig i ungefär 30 graders värme.

Vilken underbar dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0