2010-06-15

Idag har jag inte mått bra. Jag har till och från känt mig yr, haft huvudvärk och mått illa. Så Sofia och Sasha har fått leka lite på egenhand medan jag tittade på. Jag hoppade över att träna och började titta på en film. Men jag började känna mig bättre och ville inte bara sitta här när jag väl var ledig så jag åkte till köpcentret i Exton. Jag shoppade lite på rean på Victoria Secret och på forever 21, men började känna mig dålig igen..

 

Jag har suttit och tittat igenom allt jag fick av mina vänner innan jag åkte hit. Alla bilder och alla fina texter. Tänkte bjuda på en text av min kära vän Maria Ohlsson. Jag hoppas att det går bra Mia, det var fint skrivet.

 

Tack för alla fina minnen jag har tillsammans med dig, vi kommer att skapa oss fler i framtiden.

 

Nu är det tid för dig att skaffa några på egen hand. Jag beundrar dig för att du vågar göra den här resan ut i världen. Det krävs mod, en åtråvärd egenskap som inte alla människor besitter.

 

Tänk tillbaka på tiden då vi var unga (och dumma). Tiden då människors åsikter om en själv betydde mer än något annat. Tiden då man skulle välja sitt umgänge utifrån en osynlig popularitetsskala. Tiden då trender, smink, skvaller och killar var det enda som gällde och de som inte gjorde eller såg ut som alla andra klassades automatiskt som dumma i huvudet. Okej, omvärlden har inte förändrats så mycket men det har sannerligen vi gjort.  Du och jag var de blyga, tysta tjejerna som höll sig i bakgrunden. De som inte gjorde mycket väsen av sig utan mest flöt med den stora massan. Nu är det vi som utmanar, vågar ta initiativ och hittar nya vägar som vi inte är rädda att följa. Nu är det vi som tar världen med storm!

 

Njut av den otroliga resan och de upplevelser som du kommer att vara med om samt det faktum att du förverkligar en dröm!

 

(P.s Träffar du Bill Gates kan du väl be om en miljon eller två och hur stor är egentligen den största popcornskålen man kan få på bio? Ds.)

 

Mia

 

Tack! Jag blir alltid på bättre humör när jag läser texten :) Cissi berättade för mig att jag har varit här ¼  av min tid i USA. Det känns bra!


Kommentarer
Postat av: Pillan

Vi saknar dig Sandra!

2010-06-16 @ 12:04:47
Postat av: Mia

Jag har aldrig fått svar på min fråga - hur stor är egentligen den största popcornskålen man kan få på bio i USA? :)

2010-06-17 @ 00:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0