2010-06-11

Då var det fredag igen.

 

På förmiddagen var jag och Sofia över på en playdate hos några andra grannar på vår gata. Playdaten var hos en kille som heter John-John och jag tror han är ett år yngre än Sofia.  Det var kul att träffa lite nytt folk. Jag pratade lite med hans mamma och hon frågade om jag var intresserad att tjäna lite extra pengar till hösten och vara barnvakt någon gång ibland till hennes yngsta dotter som är 16 månader gammal. Eftersom att jag kommer jobba så lite till hösten så hade det kanske inte varit så dumt.

 

Idag åkte jag inte till gymmet. Sofia hade en uppvisning med hennes klass som jag och Svetlana var och tittade på. Så nu har jag sett barnens skola också.

 

På eftermiddagen visste jag att det skulle bli kaos i huset. Sasha ska ha piano uppvisning på söndag och behöver öva extra mycket, speciellt idag. Hon skrek, grät och var riktigt arg, för hon ville inte öva. Men hyfsat bra gick det väl tillslut.

 

Nu sitter jag hemma hos Andréa och ska spendera natten här. Hennes värdfamilj är iväg och hon ville inte sova själv här, vilket jag förstår. Vi har ätit tacos och tagit en långpromenad här ute på landet och spanat in alla fireflies. Jag har även ställt sådär tusen frågor till Andréa om kyrkan och religionen. Jag kom på nya frågor och funderingar hela tiden. Stackars Andréa..


Sofias uppvisning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0