2010-06-09

Idag bestämde jag mig för att laga ris, kyckling och bearnaisesås. En favorit! Jag hade fått för mig att dem inte har bearnaisesås i USA men jag hittade en påse i köket. Jag var överlycklig! Jag började laga maten. Allt gick kanon tills jag tittade på paketet till såsen när jag var klar med riset och kycklingen. Paketet gick ut 13 juni 2008! Så besviken!!!

 

Idag på gymmet testade jag på något nytt, step 30 min/sculpt 30 min. Ledaren var jätte härlig! Hon frågade mig om jag var hemma under sommaren från collage eftersom att hon inte hade sett mig tidigare. Jag fick berätta att jag är här ett år för att jobba men att jag egentligen bor i Sverige. Eftersom att jag var den enda som var ny hjälpte hon mig lite extra, vilket jag uppskattade.

 

På eftermiddagen var vi alla över hos grannarna. Barnen lekte bra tillsammans så jag och Amber började titta på Mamma Mia. Ja, jag vet.. Jag såg den nyss. Men Amber hade inte sett filmen eller hört musiken så jag var tvungen. Jag måste ju få skryta lite om Sverige.

 

Vi har funderat på att åka iväg någonstans den veckan jag är ledig innan min familj kommer hit. Amber berättade att hon hade en farbror i San Francisco, en kompis i Boston och sin morfar i Texas. Billigare att åka någonstans där man känner någon så man slipper betala för hotell. San Francisco är antagligen för dyrt att åka till nu, vi är ute lite försent. Vi får se om det blir något överhuvudtaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0