2010-06-07

Ny vecka, nya tag. Och endast 4 veckor kvar nu!

I natt hade jag svårt att somna och när jag väl hade somnat så vaknade jag upp mitt i natten och mådde fruktansvärt illa. Som tur väl mådde jag bättre på morgonen!

 

Sofia var över hos grannen en stund på förmiddagen, under tiden vilade jag och tvättade.

 

När Sofia åkte till skolan åkte jag för att dansa Zumba. Det var jag och alla gamla tanter som var där. Mitt i allt skulle vi börja dansa tango. Herregud.. Jag såg mig själv i speglen, tango var absolut inget för mig!

 

På eftermiddagen blev jag lite arg på Sasha. Jag är trött på att hon aldrig lyssnar och bara ignorerar när det handlar om saker som hon inte vill göra eller höra på. Jag sa till henne att sitta i trappan i åtta minuter (eftersom att hon fyller åtta i år), hon skulle sitta där och tänka på vad hon har gjort för fel och sedan be om ursäkt. Hon valde att inte lyssna igen och gick upp på sitt rum. Jag hämtade henne och satte henne på trappan igen och denna gången skulle det bli 16 minuter eftersom att hon inte lyssnade från början. Det är bättre att låta henne sitta på trappan än på sitt rum. På trappen finns det inget kul att göra medan inne på rummet kan hon börja leka med leksaker och göra annat. Hon blev arg och ledsen på mig. När jag kom tillbaka efter minuterna som gått bad hon om ursäkt och vi pratade ut om saken. Vi får se om hon lyssnar bättre imorgon och har lärt sig sin läxa..

 

Ikväll orkar jag inte göra mycket eftersom att jag inte har fått så mycket sömn. Imorgon ska jag nog träffa dem andra au pairerna på Starbucks och säga hejdå till Johan som åker hem på onsdag.

 

GOD NATT!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Bra löst där med Sasha, Sandra! Ibland är det jobbiga dagar men det låter som du kämpar på bra :)

Så dina kids får fortfarande i skolan? Här slutade de i fredags vilket innebär att det blir betydligt mer jobb nu...



Du skrev innan på min blogg att du hade glömt säga till mig om dl-mått men jag har faktiskit tagit med mig det hit, men tack ändå :)

2010-06-08 @ 05:18:48
URL: http://sofiamarkusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0