2010-07-23

GRATTIS till min kära kusin Markus som fyller 21 :)

 

Idag kände jag mig bättre om man jämför med gårdagen. Jag har kunnat äta och jobba på som vanligt. Klart att det fortfarande är jobbigt när saker påminner om sånt som vi gjorde och att dem nyss var här och nu är dem borta. Jag har pratat med Gustav två gånger idag och mailat med mor och far. Deras resa verkade ha gått bra hem, vilket är skönt. Om några dagar antar jag att vardagen kommer vara precis som den var förut.

 

Barnen lekte med Rylee och Jordyn hela dagen. Vi var hemma här på förmiddagen och eftermiddagen spenderade vi vid poolen.

 

På kvällen träffade jag en ny svensk tjej, Lisa.  Hon är med i min LCC grupp. Känns bra att jag äntligen har någon att umgås med i min grupp. Alla andra där är tyskar och pratar bara tyska med varandra. Okej att jag har pluggat tyska i fem år men så lätt är det inte att hänga med vad dem säger när dem pratar så fort. Jag och Lisa hade i alla fall jätte trevligt! Jag tror inte att vi var tysta en sekund. Vi pratade på som om vi hade känt varandra hela livet. Skönt! Vi var ute och åt på en restaurang som jag och Andréa alltid (2-3 gånger) brukade åka till på fredagar, Cosi. Därefter tog vi en promenad i området utanför restaurangen. Det var jätte fint att gå där på kvällen när det var mörkt.

Efter det åkte jag hem och tittade på sex and the city och åt mitt naturgodis som jag fick av min familj. Mums :)

Jag har glömt att visa vad jag fick när jag hade besök från Sweden!

- Naturgodis, 9 SVENSKA filmer (eller ja, alla utom en var svensk), kaffe och massa shopping från apoteket av mamma och pappa
- Parfym av Sofie
- Ett armband, mer kaffe och bearnaisesås av Gustav
- En kokbok av familjen Magnusson
- Pengar av mormor och morfar
- Halsband, armband och teckningar av mina fina grannar Frida och Annie


Jag har säkert glömt något, förlåt. Men tack så jätte mycket :)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh vad avundsjuk jag blir nu, har varit SÅÅ sjukt sugen på naturgodis de senaste dagarna!!

2010-08-05 @ 03:59:36
URL: http://wangberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0