2010-07-06

Kvar över sju vaknade jag och kunde inte somna om för jag började tänka på allt som jag måste hinna med att göra under dagen.

 

Innan klockan slog 12.00 så hade jag hunnit:

-          Skypa

-          Äta frukost

-          Handla massa mat

-          Träna på gymmet

-          Äta lunch

-          Sola och bada

Jag känner att jag har varit aktiv.

 

På eftermiddagen har jag städat, tvättat, skypat och slagit in massa presenter. Nu pustar jag ut. Jag äter lite rester sedan gårdagen, potatis och kassler. Mums! Snart ska jag nog köra till Andréa för en eventuell promenad (i 40 graders hetta).

 

Om lite mer än en timme lämnar mamma, pappa, Sofie och Gustav Alvesta för att flyga över Atlanten och hälsa på mig. Nu börjar det pirra i magen :)

 

Fick en fråga om vad jag tycker om att vara au pair på östkusten.
Jag ville från början åka till Kalifornien och jobba som au pair mest på grund av det härliga vädret. Men jag ångrar inte mitt val. Vi har kanon väder här också och det har vi haft sedan April. På västkusten har du sol och värme året om. Men här har du nära till allt. Nära till New York, Washington, stranden, Baltimore, Atlantic City, Philadelphia eller vad man nu vill se. Själv tänker jag ta min sista månad i Kalifornien för att se L.A, San Francisco, Gran canyon, San Diego och allt annat västkusten har att erbjuda. Egentligen spelar det ingen roll vart du hamnar sålänge du har en bra värdfamilj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0