2010-07-04

Happy 4th of July!!!

 

Vid halv fyra tog jag tåget för att möta upp Jonas och Martina i Philadelphia. Vi skulle fira 4th of July! Det skulle vara en gratis konsert i Philly och massa annat skoj. Det var inte svårt att hitta för det vara bara att följa strömmen.

 

Det var runt 35 grader och steeekande sol! Jobbigt att vara i en storstad.. Men vi satte oss i skuggan med varsin dricka och bara hade det mysigt. Därefter gick vi för att äta kvällsmat innan konserten började. Vi tog första bästa ställe, vilket blev en skabbig pizzeria. Det såg ut som en pizzeria där vem som helst kunde komma in och skjuta allt folk. Philly är ju lite känt för det där med pistoler och mord. I vilket fall så överlevde vi.

 

När vi kom tillbaka tog vi en plats i gräset inför konserten, med the roots och goo goo dolls ”som jag självklart inte hade någon aning om vilka det var”. Det var proppfullt med folk! Jag har nog aldrig sett så mycket folk. Vart man än gick så fick man tränga sig för att komma fram. Konserten tyckte väl inte jag var den bästa men det var kul att ha firat 4th of July inne i Philly. Jag fick inte se alla fyrverkerierna för jag var tvungen att ta tåget hem själv vid 22.45. Men jag hade en trevlig dag!

 

På tåget satt massvis med fulla människor som irriterade mig. Jag tyckte att jag började höra lite svenska, fast jag brukar ju inbilla mig det och då har jag tagit fel. Men jag lyssnade noga för att se om jag kunde höra. Men sedan började dem sjunga Timbuktu så då gick jag fram och började prata med dem. Det var tre svenska tjejer som också är au pairer här i området. Lite komiskt!  


Philly

Jag och Martina

Jonas och jag

Konsert


Kommentarer
Postat av: Heej!

Heej!

jag funderar också på att flytta till USA o jobba som au pair men är lite osäker över att jag inte har tillräckligt med barnpassningstimmar. Hur mycket erfarenhet av barn hade du sedan innan? :) Du verkar vara en jätteduktig au pair och ser ut att klara dig fint där borta.

2010-07-05 @ 19:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0