2010-04-27

Benen värker efter en timmes träning på gymmet men också efter lite träning här hemma. Jag började lite för skojs skull och Sofia hängde på och tyckte det var roligt. Vi höll nog på i mer än 30 minuter här hemma med magövningar men också träning för rygg och armar. Jag vägrar att komma hem som en köttbulle som Cissi uttryckte sig. Det sägs att au pairer som är här i ett år går upp cirka sju kilo. Inte jag!


Tränar man fem dagar i veckan måste man få gotta sig lite, så idag bakade jag och Sofia chokladbollar. Det verkar inte som dem har det här men Sofia älskade dem, Sasha var inte lika positiv. Vi inte havregryn så vi fick ta något liknande fast det var lite jordgubbar och blåbär i också. Men jag är nöjd med resultatet.


Sofia och jag hade också engelska lektion idag. Sofia var läraren och jag fick vara elev. Vi tränade på kroppsdelar, mat och kläder. Jag kunde det mesta, men skrev upp några ord att träna på. Sedan bytte vi roller så jag hjälpte Sofia med stavning. Hon har skrivit upp en lista på alla som är välkomna in i hennes koja, bland annat är Gustav och min familj välkomna.


På eftermiddagen lekte vi av vi var kompisar som skulle sova över hos varandra. Sasha var som vanligt en tonåring, Sofia var som vanligt en bebis som föddes för 2 sekunder sedan och jag var vuxen.


Jag måste åka och tanka min bil, vilket blir andra gången jag tankar själv. Jag känner mig så dukigt, jag tankar, tvättar… ja, det var nog allt.

Nu blir det tv, för jag är helt slut i kroppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0