2010-04-17

Vid 12.30 tog jag och Andrea tåget mot Philadelphia. Tågresan tog 50 minuter men vi hade med oss lunch och jag hade även plockat med mig lite picknick som pepparkakor, så tiden rusade iväg. När vi väl kom fram så hade vi ingen aning om någonting. Vi hade sagt att vi skulle kolla upp lite på internet men det hade vi glömt bort. Det enda jag visste som fanns i Philly var Love Park.

Vi gick till närmsta affär och köpte oss en karta. Det första vi hittade när vi kom upp från tågstationen var en turistbyrå och love park. Perfekt! Vi tog en sightseeing tur med buss för att se hela staden. Vi såg bland annat Rocky Steps, Chinatown, Logan Circle och Eastern state penitentiary. Antar att det inte säger er särskilt mycket. Jag gillar i alla fall staden. Efter bussturen åt vi på Hard Rock Café och därefter tog vi tåget hem.

Andrea har precis åkt hem. Vi har suttit och kollat på Twilight och även skrivit upp saker vi vill besöka och göra under vårt år. Listan blev lång: Niagara fallen, Boston, Chicago, Los Angeles, San Francisco, San Diego, Las Vegas, Hawaii, Grand Canyon, Miami, Washington DC, kolla på hockey, baseball, basket och amerikansk fotboll.

Bilder från Philly









Kommentarer
Postat av: Elin :p

Du har en likadan Adidaskofta som jag ^^ xd

2010-04-18 @ 12:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0