2010-04-07

Idag har jag lagat tacopaj. I USA har dem inte samma mått som vi har i Sverige vilket gjorde det lite krångligt. Jag har tagit med egna dl mått, däremot var det lite svårt när det stod 125 gram margarin.. Jag gjorde mitt bästa av situationen. Ingen annan har vågat smaka den ännu :P

Idag har det varit runt 35 grader så när barnen kom hem från skolan hade vi vattenkrig med grannarna. Det var kul och vi blev riktgit blöta!

Från början var det tänkt att jag skulle till Starbucks ikväll med några andra au pairer. Det var många som skulle jobba sent så det blev inställt. Jag åkte istället och köpte mig en tidning, nagellack och lite annat smått och gott.

Svar på frågor:
Schema
Jag börjar jobba 8.20 och leker med den yngsta tjejen innan hon ska till skolan vid 12.40. Vid 15.50 kommer barnen hem och jag passar dem fram till 18.30. Till hösten börjar den yngsta tjejen ettan och då kommer jag vara ledig mellan 8.30-15.50.

Hemlängtan
Klart att jag saknar alla där hemma. Samtidigt får jag tänka på att jag kommer hem och jag kommer antagligen att bo i Sverige hela livet så jag får njuta medans jag bor här :P Ofta får jag hemlängtan som varar i bara 5-10 minuter sedan mår jag bra igen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0