2010-04-06

Igår var det tre veckor sedan jag startade mitt äventyr och imorgon är det tre månader till Gustav och familjen kommer!

Jag börjar tröttna på att inte kunna ha tillgång till bil. Hoppas att den är lagad till imorgon. Jag känner att jag behöver komma iväg lite på min lediga tid. 

Vi har varit inne och lekt med grannarna idag och barnen har varit allmänt fjantiga. Vilket jag tyckte var väldigt irriterande. Hos grannarna går alla och äter som dem vill. Deras "barnvakt" ger dem godis och allt annat med socker i. Barn som äter godis kan inte sitta stilla och tillslut kan det bara sluta på ett sätt. Den ena börjar gråta, den andra skrika och det var dags att gå hem.

Jag känner mig själv grinig och trött, antar att det är eftersom att jag har varit ute så mycket i solen och inte druckit tillräckligt mycket vatten. Tydligen var det över 30 grader här idag, jag gissade på strax över 25. Inte så konstigt att man blir gnällig tillslut.




Kommentarer
Postat av: Rebecca H

Tänk attskolbussarna fortfarande ser ut på det där sättet!!!! :-)

2010-04-07 @ 06:43:42
Postat av: Sara

hej, vilken fin blogg du har!

jag ska åka som au pair nu i höst och har blivit matchad med en jättebra familj, det enda är att det känns som att jag har väldigt långa dagar. Jag kommer att jobba 8-18.30 varje dag men vissa dagar går barnen i skolan några timmar på dagen så det blir ca 45 h i veckan. Men jag tänkte kolla med dig ungefär hur mycket du jobbar varje dag? Vore jätte gulligt om du svarade :)

2010-04-07 @ 23:32:08
URL: http://ssandell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0