2010-03-31

Idag bestämde jag mig för att vi skulle åka till "simhallen". Vi packade ihop alla handukar och övriga saker, satte oss i bilen och körde iväg. När jag vänt bilen och kommer till stoppskylten 40 meter från huset vägrar bilen att starta. Där sitter vi fast, mitt i vägen. Jag får ringa både Brian och Svetlana om hjälp. Brian jobbar i Philadelphia ca 40 minuter här ifrån så det var inte så lätt för honom att göra något, men Svetlana tog med sin jobbakompis och så fick vi putta tillbaka bilen som nu är på lagning. Bilen är tydligen 16 år gammal så det är kanske inte så konstigt? Vi fick låna Svetlanas bil och kom tillslut till simhallen. Allt sådant roligt verkar hända mig, igår krånglade gpsen när jag körde till Jessica, efter halva vägen dog batteriet, som tur väl hade jag laddaren med mig. Vad skulle jag gjort annars? Jag hade ingen aning om vart jag var!

Vi har även påskpysslat lite, vi målade på ägg, tittat på Mulan (den är så bra) och lekte stålmannen. När min jobbdag var slut åkte vi och tränade på gymmet. Jag kommer inte kunna gå imorgon! Denna gången testade jag på att träna på en maskin.

Jag har precis haft en lång pratstund med Brian och Svetlana om allt möjligt. Vi började diskutera om att barnen jämför mycket med dem andra au pairerna som har varit här och jag tycker det börjar bli lite jobbigt och irriterande. Jag tar lätt åt mig för mycket. Samtidigt har jag bara varit här i två veckor.. De sa att barnen har varit jätte positiva så det är antagligen inget illa menat. Så nu mår jag bättre! Vi har även funderat lite på vad jag ska plugga när jag kommer tillbaka till Sverige (om jag kommer tillbaka ;)), vad jag vill jobba med och om jag skulle kunna tänka mig att flytta utomlands.

BILDER

Sandra you will love me. Sofia



Påskpyssel

Kommentarer
Postat av: familjen Magnusson

Hej!

det är kul att läsa om allt du hittar på! Vill passa på att önska en Glad Påsk från oss alla!

Kramar från Pia och Roger

2010-04-01 @ 11:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0